You are viewing stop_and_read

Previous Entry | Next Entry


Ось уже майже місяць ми ведемо свої тематичні блоги. І порівнюючи з тим, що було місяць назад, і тим, що є зараз, можна побачити неабиякий прогрес в судженнях, журналістській майстерності, розвитку навиків порівнювати, протиставляти, аналізувати. Але можна побачити одну тенденцію, яка присутня в майже всіх постах, що робить їх шаблонними, тобто відрізняються лише самою новиною, джерелами та способом викладення своєї аналітики. Всі пишуть про те, що наші ЗМІ надзвичайно непрофесійні, і ті, хто інформує нас про міжнародні події є некомпетентні. Критикувати дуже легко, але ми повинні не лише критикувати та «поливати брудом»  українські мас медіа. В їх роботі, безумовно, є недоліки і повністю «закривати очі» на них є неприпустимим. Ми повинні побачити саму причину, інакше кажучи, те, що зумовлює такий «критичний» стан наших ЗМІ. Цим матеріалом я не буду виправдовувати їх, а спробую показати, Вам Колеги, що українські мас медіа різноманітні, мають професійний кадровий склад, новітню матеріальну базу, вплив на суспільство та ін.

Ближче до теми посту. Я спробую порівняти три провідні українські телеканали: «Інтер», «5 канал» та «Новий канал», як та чому вони висвітлюють події (українські та міжнародні). Одразу напрошується питання: «Чому саме ця трійця?», ну по-перше, всі ці канали є своєрідні, несхожі один на одного. 5 Канал – виключно канал новин, вибачаюся, канал «чесних новин», за відсутності розважальних програм. Новий канал – зараз, мабуть, найкращий розважальний канал, найбільш популярний серед молоді. Інтер – один з флагманів нашого телебачення (разом з «1+1»), який намагається бути і розважальним, і серйозним одночасно. Саме їх я вважаю найбільш якісно-контрастними прикладами для порівняння.

Порівнювати ці канали я буду за єдиним планом, який дозволить найбільш точно охарактеризувати їх.

План:

1. Базова інформація про канал (Назва, дата та місце заснування, веб-сайт);

2. Розповсюдження.

3. Власник(-и).

4. Пріоритети:

А) політико-географічні;

Б) тематичні (політика, економіка, шоу-бізнес);

5. Оперативність;

6. Джерела інформації;

7. Кадровий склад (журналісти, ведучі);

8. Які телевізійні жанри представлені.

9. Продукти:

А) Власного виробництва;

Б) Придбані;

10. Цікаві особливості.

Розпочнемо з каналу «чесних новин». 5 Канал – своєрідний, аналогів якого в Україні знайти досить важко. Лише канал «24» має схожу специфіку, але якщо порівняти авторитет у суспільстві та покриття, то 5 Канал, безумовно, має велику перевагу.

1. 5 Канал, засновано у Києві у 2003 році. Засновники: телерадіокомпанії НБМ та «Експрес-інформ».  Сайт: http://5.ua/, функціонує українською, російською та англійськими мовами.

2. в аналоговому форматі: ефір – понад 80% території України, кабельне, супутникове; в цифровому : DVB-T, DVB-C, DVB-S. Також  канал займає 12-те місце, серед каналів, що транслюються в Україні (1,3%). http://uk.wikipedia.org/wiki/5_%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB

3. «Український промислово-інвестиційний концерн», «Експрес-інформ студія», «Cacao and Sugar International», «Трансат-Брок». Засновник – Петро Порошенко (нині міністр закордонних справ України). http://uk.wikipedia.org/wiki/5_%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB, http://www.helsinki.org.ua/ru/index.php?id=1138890516

4. А) політико-географічні пріоритети: не є новиною, що 5 Канал – провладний, і тому його зовнішніми пріоритетами є США та ЄС.  Підтвердженням цього є те, що на П’ятому виходять передачі:  «Голос Америки» http://www.voanews.com/ukrainian/chas_time.cfm та «Вікно в Европу» http://5.ua/per/122/0/51/.

Б) Тематичні пріоритети: Політика та Світові події, окрім них ще є такі розділи: економіка, спорт, культура, технології, суспільство, Київ.

5. Якщо порівнювати з УНІАН, на який здебільшого посилається 5 Канал, то різниця в новинах є приблизно 1 година, це щодо сайту каналу. Але нові випуски новин «Час новин» на каналі з’являються кожну годину, так, що оперативність має задовольняти споживачів.

6. Джерела інформації: УНІАН, власні кореспонденти, «Голос Америки», іноземні газети та інформагенції «The Times», Reuters, AP та ін.

7. Кадровий склад або «обличчя каналу»:

 Святослав Цеголко - Ведучий програми «Час», Заслужений журналіст України(2008) та Людина року в галузі журналістики(2008).

Ігор Слісаренко – Ведучий програми «Вікно в Європу», автор книг, підручників та статей із проблем глобалізації та міжнародних відносин, демократії і свободи слова, PR та політичної комунікації.

Роман Чайка – Редактор та Ведучий програми «5 копійок», автор документального фільму «Вакуум».

8. Телевізійні жанри:

Інформаційно-аналітичні програми: «Час», «Час:Підсумки», «Новий час», «Вікно в Європу», «Час-Тайм», «Велика політика», «Особливо небезпечно»

Політичні ток-шоу:  «5копійок», «Я так думаю з Анною Безулик», «Майдан»

Огляд преси: «Press Огляд»

Соціальне розслідування: «На межі»

9. Всі продукти власного виробництва.

10.

·         Особливої популярності «5 Канал» набув за часів «Помаранчевої революції», завдяки своїм трансляціям у прямому ефірі з Майдану Незалежності та інших гарячих точок. Тоді він займав третє місце за аудиторією після «1+1» та «Інтер».

·         «5 Канал» - перший, з українських телеканалів, що зробив відкритою інформацію про своїх власників.

·         З 14 березня 2005 року з ефіру були вилучені розважальні та музичні програми, канал став повністю присвячений новинам та аналітичним програмам.

·         Канал має певні засади на яких будується його робота, вони забороняють власникам втручатися в процес виробництва новин. http://5.ua/zasady/

  
Далі у нашому списку йде «Новий канал», повна протилежність «П’ятому»,  зараз Ви в цьому переконаєтесь.

1. «Новий канал», перший ефір відбувся 15 липня 1998 року в Києві. Сайт: http://www.novy.tv/, функціонує російською та українськими мовами.

2. ефірне – 80% території України, кабельне, супутникове.  Карта покриття: http://novy.tv/novy/about/map.html

3. «ІННОТЕХ», «НК-ХОЛДІНГ». До 2003 року власником була російська компанія «Альфа-груп», після цього контроль перейшов до структур, близьких до Віктора Пінчука, олігарха та зятя екс-Президента Л. Кучми. http://www.helsinki.org.ua/ru/index.php?id=1138890516

4. Політико-географічні пріоритети: визначити ці пріоритети є дещо складніше, ніж у випадку з «5 Каналом».  Але мені здається, що у політичному плані канал більш схильний до підтримки пані Тимошенко (кількість новин, де вона в головній ролі, набагато більше, ніж усіх інших політичних діячів України). У географічному плані – це Європа та США.

Тематичний пріоритет – розваги, «Новий» позиціонує себе саме як розважальний канал.

5. Оперативність приголомшує, але з негативного боку. Новини виходять тричі на добу, ні о яких підсумкових випусках речі не має. Відбір новин також вражає, спадає на думку, що, для того, щоб «Новий» про це розповів, необхідно, насправді, щось  надзвичайне за важливістю або за кумедністю. От із найсвіжішого – в подіях у розділі «Світ» поруч стоять такі: «Свинячий грип далі забирає життя людей по всьому світі» та «В Австралії влаштували грандіозну виставку скульптур під відкритим небом», також поруч є новини про японських надзвичайно спортивних пенсіонерів та оленя в китайському готелі http://novy.tv/reporter/world/.

6. Джерела інформації: УНІАН, власні кореспонденти, інших джерел марно й шукати, бо культура посилань на інформацію в «Нового» відсутня! Але є досить цікава особливість, саме відносно джерел. Кожен українець, хто має важливу інформацію, завдяки розділу «Ваші Новини» на сайті «Нового каналу» може запросити зйомочну групу репортеру до себе, з наступною трансляцією по Україні. http://novy.tv/reporter/blog/

7. Кадровий склад, або «обличчя каналу»:

Маша Єфросініна – ведуча, актриса театру, у 2005 – вела «Євробачення», неодноразово признавалася найсильнішою ведучою України.

Оксана Гутцайт – ведуча новин «Репортер».

Сергій Притула, Олександр Педан, Ольга Фреймут – ведучі програми «Підйом», візитної картки «Нового».

8. Телевізійні жанри:

Новини: «Репортер», «Спортрепортер»

Розважальні шоу: «Підйом», «Формула драйву», «Хто проти блондинок?», «Інфо-шок» та ін.

Реаліті-шоу: «Фабрика зірок-3»

9. Всі програми власного виробництва.

10.

·         З 2008 року займає друге місце в Україні за комерційною аудиторією 14-49 років, після «Інтера». http://novy.tv/novy/about/us2009.html

·         В майбутніх планах каналу – завоювання аудиторії жінок 25-35 років. http://www.zn.ua/3000/3680/66959/

Comments

( 1 comment — Leave a comment )
kota_kto_ta
Nov. 12th, 2010 10:31 am (UTC)
Воспитать умного читателя и избирателя
Возможны ли интеллектуальные СМИ в Украине и кто за них заплатит? Об этом в гостиной «ПЛ» рассуждают: Анна Безулик – ведущая «5 канала», Лариса Ившина – главный редактор газеты «День». http://www.pl.com.ua/?pid=49&artid=14724
( 1 comment — Leave a comment )